Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Pia Nilsson - 11 februari 2011 10:14

  


Nu väntar vi på att rörmokaren ska dyka upp och lägga avloppsledningarna så att vi kan påbörja nästa etapp-gjuta platta. Bo-Inge känner sej nöjd med att bara gå och vänta men jag vill gärna veta när han planerar att komma. Man har ju hört att hantverkare har en förmåga att dröja om man inte talar om att man väntar på dem.

Jag ringde rörmokare Lars i måndags och då sa han att han kommer på torsdag. Jag fick en lista på saker som vore bra om vi hade ordnat tills han skulle komma. Vi skulle markera var innerväggarna och avloppen skulle vara.

Sagt och gjort! I onsdags kväll var jag och Bo-Inge i Rönnås o mätte och sprayade ut var väggar och avlopp skulle vara.


Nu är det bara för rörmokarn att dra igång på torsdag tänkte vi,

-MEN någon rörmokare dök inte upp eller hördes av under hela dagen! Måste de alltid bekräfta sitt hantverkarrykte?!


   Idag ska jag till Handins och hämta motorsågen som vi har haft på lagning.

Tro det eller ej men nu är det min tur att dra en repa med sågen! Visst, visst, det är ett tag sedan sist men vi får hoppas att det går bra! Syrenhäcken ska få sej en tilltufsning för den är vääääldigt vildvuxen just nu. Håll tummarna för att min insats ska gå bra utan att några allvarliga incidenter inträffar! ;)

  

Ovido - Quiz & Flashcards